“Geniet, met volle teugen.
Anders neem je je gasten, je collega’s en vooral jezelf enorm in de maling”

milo

Milo Berlijn

Wie in de gastvrijheid werkt, moet de vaktechnieken onder de knie hebben. Terecht. Maar
techniek creëert geen herinnering, techniek zorgt niet voor een onvergetelijke gastervaring. Dat is
afhankelijk van het gedrag van een medewerker. Jarenlang is Milo Berlijn operationeel actief
geweest in de gastvrijheidsvrijheidsector, en hij heeft zich altijd verbaasd waarom zoveel in het
één wordt geïnvesteerd en zo weinig in het ander.

Het stimuleerde hem om trainer en inspirator te worden op het gebied van gastvrijheidsgedrag.
Milo ontwikkelde een totaal eigen visie daarop, gebaseerd op de IK-factor en de kettingreactie
van de hospitality. Als ik aardig ben voor mijn gast, is mijn gast aardig voor mij, heb ik meer
plezier in mijn werk en beleeft de gast meer plezier aan zijn verblijf. Gastvrijheidverlening begint
bij de eenvoud van ‘ik’ en eindigt bij de kracht van ‘wij’.
Milo is van jongs af aan actief in de horeca, in keuken en bediening. Zijn eerste ervaringen in de
trainingswereld doet hij op bij Martinair Partyservice, waar hij achtereenvolgens partymanager,
projectmanager en assistent hoofd operationele zaken is. Milo verzorgt de interne trainingen van
medewerkers en uitzendkrachten van Martinair Partyservice.
Zijn eigen training- en adviesbureau TrainMark is sinds 1997 uitgegroeid tot een gevestigde naam.
Milo geeft presentaties aan bedrijven in dienstverlenende sectoren als horeca, retail, leisure,
onderwijs en zakelijke dienstverlening door heel Nederland. Altijd gedreven, energiek en
origineel.

De presentaties van Milo:
 Gastvrijheid is een mentaliteit
 De IK-factor (over eigenaarschap en persoonlijk leiderschap)
 Inspireren en motiveren van medewerkers
 De Peoplemanager 3.6

“Je hebt sprekers die hun presentatie dermate voorbereiden, uitproberen en bijschaven dat ze uiteindelijk het grootste deel van het publiek op hun hand krijgen. Goed, maar niet verrassend. Je hebt ook sprekers die kijken naar wat het publiek doet, spontaan reageren op gebeurtenissen in de zaal, mensen ter plekke een spiegel voorhouden, risico’s nemen en niet bang zijn om zichzelf op de hak te nemen. Milo valt in die laatste categorie. Hij knuffelt, laat je lachen, confronteert en inspireert. Geen presentatie is hetzelfde.”

Click edit button to change this text.