Stadsgastvrijheid

 

 

 

 

 

 

Gastvrijheid. Het klinkt vanzelfsprekend, maar is het vaak niet. “De klant is koning, meer dan koning en die wil gewoon leuk ontvangen worden “Het begint al hoe je een stad of dorp binnenkomt, maar ook hoe je de stad weer uitkomt als je weggaat. Als dat drie kwartier duurt, is het niet goed.”
Daarnaast is de bejegening naar de toerist erg belangrijk. Als die vriendelijk te woord wordt gestaan en aardig wordt bejegend dan voelt hij/zij zich ‘veilig en welkom’. Met name bij grote en belangrijke events wil je dat de toerist zich ‘thuis’ voelt. Daar heb je heel veel vriendelijke stakeholders
(Ambtenaren, parkeerwachters, medewerkers van winkels & horeca, etc, etc.) en Stadsfans (Bewoners van de binnenstad) voor nodig.

De Stadsfans zijn de meest Gastvrije en enthousiaste bewoners uit de stad. Zij dragen dit ook uit. Ze zijn een voorbeeld en ze inspireren en motiveren andere bewoners. Zij zijn de bewakers van de Stadsgastvrijheid.
Daarnaast staat Stadsgastvrijheid in directe relatie met de economie van een stad. Een tevreden bezoeker besteedt namelijk meer en komt vaker terug. Niet alleen voor toeristen of dagbezoekers is gastvrijheid in een stad belangrijk. De mate van gastvrijheid is ook van positieve
invloed op de levenskwaliteit en veiligheid van bewoners. De gastvrijheid van een stad zorgt ervoor dat bezoekers ‘ambassadeurs’, bewoners ‘Fans’ en bedrijven waardevolle visitekaartjes voor de stad worden.

Contact? Klik hier