Speeches & presentaties

 

 

Een presentatie van ons maakt je vrolijk, inspireert en prikkelend. Het gaat over gastvrijheid, blijheid, service en jouw gast.  We denken wel dat we het goed doen, maar is dat ook zo? Hoe ervaart onze klant dat?

 

Het begint met de bewustwording van het eigen gedrag.  Door de medewerkers continu een spiegel voor te houden, ontstaat er een ‘dat is inderdaad waar’ gevoel of ‘dat herken ik eigenlijk ook bij mezelf’. Een spiegel over het eigen functioneren met een scala aan oplossingen. Deze confrontatie heeft uiteindelijk het veranderen van het gedrag tot doel. Gebracht met veel praktische voorbeelden en veel humor. Lachen met een ondertoon. ‘Ja, leuk, maar verdorie dat doe ik ook!’.

 

Zo ontstaat confrontainment. Een andere, belevingsgerichtere manier van presenteren. Met als centrale (en bloedserieuze) vraag: hoe servicegericht is uw organisatie eigenlijk? Na afloop gaan deelnemers met een goed, vrolijk en gemotiveerd gevoel naar huis. Klaar om datgene wat ze hebben geleerd (of afgeleerd) over zichzelf in de praktijk te brengen.

 

Wilt u naast de herkenning uw personeel ook handvatten bieden om de gastvrijheid te verbeteren? Kies dan voor trainingen & workshops.

Trainmarks unieke werkwijze

Mystery employee


TrainMark hecht grote waarde aan het eigen maken van de bedrijfscultuur van de opdrachtgever. Om dit te bewerkstellingen zullen wij voor de trainingen altijd meewerken in de organisatie als mystery employee. De Mystery Employee Visit is een uniek aspect. Wij zijn ervan overtuigd dat je de praktijk van een bedrijf of organisatie het beste leert kennen door er onderdeel van uit te maken. Anoniem en op de werkvloer, zodat de indrukken die je opdoet ongefilterd en authentiek zijn. De mystery employee visit vormt een krachtige basis om in een trainingstraject tot de gewenste gedragsverandering te komen. Het maakt de spiegel waarin we mensen laten kijken nog confronterender, en daarmee het leereffect groter. Het stelt ons in staat om gast- en klantvriendelijkheidsprocessen op de meest effectieve manier te verbeteren, namelijk van binnenuit. Inmiddels hebben we ontelbare bedrijfsomgevingen geobserveerd. We hebben met medewerkers schouder aan schouder gestaan, problemen opgelost, gelachen en - dat ook - gemopperd met elkaar.




IK-factor


Een zorginstelling, winkel, bank of restaurant; overal waar menselijk contact een belangrijk onderdeel is van de dienstverlening kunt u niet zonder sfeermakers. De manier waarop uw medewerkers gasten en klanten bejegenen, is bepalend voor uw succes. Een kwestie van ‘eigenaarschap’ tonen en ‘persoonlijk leiderschap’ in praktijk brengen, zou je denken. Maar als u zulke termen gaat gebruiken, komt u niet ver. Te vaag en te abstract voor uw team. De onderliggende vraag is simpeler: hoe laat u medewerkers inzien dat hun gedrag invloed heeft op het gedrag van de klant; dat een leuke actie vrijwel altijd leidt tot een leuke reactie en dus tot sfeer. Kortom, het is tijd voor de IK-factor. In iedereen zit het verlangen om de ander te verrassen en te behagen; de kunst is om dat verlangen te herkennen en te leren gebruiken. Aan de hand van tal van praktijkvoorbeelden laten we zien wat nodig is om de IK-factor in jezelf naar boven te halen. We reiken in de training en presentaties direct bruikbare handvatten aan met als uitgangspunt: wat kan IK doen om het gewenste gedrag te tonen en uit te dragen? Of je met elkaar een bijzondere ontmoeting beleeft, heb je namelijk zelf in de hand. Dat maakt de IK-factor zo ontzettend interessant, relevant en zo leuk.





Contact

Wil je iets vragen? Wil je gewoon iets kwijt?

Dan bel of mail je met Jacqueline. 

© Trainmark 2018

 

Cookies en privacy

contact

Koelmalaan 350

1812 PS Alkmaar

Unit 2.10

06 130 21 672

kantoor@trainmark.nl

volg ons

  • Facebook - Trainmark
  • Instagram - Trainmark
  • LinkedIn - Trainmark