Over ons
02/12/2019 2023-02-20 14:06Over ons






Smile!
Wij geloven dat je met humor meer bereikt dan met PowerPoint-sessies.
Trainmark is een trainingsbureau in gastvrijheid en serviceverlening. We kijken naar het gedrag van professionals in iedere dienstverlenende sector en werken vanuit het principe dat je met een vriendelijke, open en spontane houding altijd mensen aan je organisatie, bedrijf of stad bindt en dus succesvol bent.
Onze trainingsmethoden zijn net zo onalledaags als de trainers die bij ons werken. Wij geloven dat je met humor meer bereikt dan met PowerPoint-sessies. Trainen moet leuk zijn, een beetje schuren en confronteren, dan heeft het impact en blijft het effect langer hangen. Onze trainers zijn gepokt en gemazeld in de gastvrijheidspaktijk. Trainmark is gevestigd in Alkmaar, waar het op 1 september 1996 is opgericht door Milo Berlijn

Trainmark wordt mede mogelijk gemaakt door
Laurens Raven
Naomi Koentjes
Sinds 1996
Wij zijn opgericht op 1 september 1996 in Alkmaar door Milo Berlijn, als Berlijn TrainMark. De naam “TrainMark” is afgeleid van het Engelse woord trademark, oftewel handelsmerk.
Bij Trainmark leren we mensen omgaan met mensen. Van werkgever tot werknemer, van medewerkers tot elkaar en van bedrijf tot klant. Vanuit de overtuiging dat ons eigen gedrag dat van anderen beïnvloedt. In de hospitality is die beleving tot kunst verheven. Een open houding, oprechte aandacht voor de gast en dienstbaarheid, het zorgt voor een memorabele ervaring, een geoliede, plezierige operatie.
Actie is reactie. Het geldt ook in sectoren als de zakelijke dienstverlening en de zorg. Wij beginnen telkens met de vraag: hoe gedragen we ons in dit bedrijf of deze organisatie naar elkaar en naar de patiënt/cliënt/klant/gast? We leggen verwachtingen bloot, confronteren mensen met de gevolgen van hun gedrag en reiken handvatten ter verbetering aan, puttend uit onze achtergrond in de hospitality.
Een klantgerichte ‘wij-cultuur’ begint bij de bewustwording dat jij het verschil kunt maken. Wij noemen dat de ‘Ik-factor’. Als jij aardig bent tegen anderen, zijn anderen dat tegen jou. Als jij lacht, krijg je een lach terug. Niet gekunsteld of ‘aangeleerd’, maar juist door dicht bij jezelf te blijven en sociale conventies los te laten. Normaal doen maakt je weer bijzonder. Het leidt tot een kettingreactie die de complete organisatie optilt en blijvend onderscheidend maakt.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Laat gerust je emailadres achter, we zullen er zorgvuldig mee omgaan.







