Gastvrijheidstraining & Gedragsveranderingstraining

 

 

 

 

Gastvrijheidstraining
op maat

Trainmark begint elke training met de vraag: hoe gedragen we ons in dit bedrijf of deze organisatie naar elkaar en naar de gast of klant? We leggen verwachtingen bloot, confronteren mensen met de gevolgen van hun gedrag en bieden handvatten ter verbetering, puttend uit onze jarenlange ervaring in de hospitality. Het is onze kunst om mensen op de juiste manier te prikkelen, uit te dagen en blijvend te motiveren om verandering te omarmen.  
 
Onze aanpak is gebaseerd op bewezen leerprincipes, onze diepgaande hospitality-ervaring en inzichten uit de psychologie. We hebben dit vertaald naar een unieke methode voor duurzame gedragsverandering, opgebouwd uit drie fases: bewust worden (unfreezing), in beweging komen (moving) en consolideren (refreezing). Zo creëren we een nieuw en stevig verankerd evenwicht in de organisatie. 
 

Kanskaart

Deze tip krijg je van ons

Het is leuk om
dingen niet te kunnen,
Want dan kun je
iets nieuws leren

Zij kunnen in een organisatie iets in beweging zetten

Maar hoe zorg je ervoor dat medewerkers de juiste mindset krijgen? Laat dat maar aan ons over. Met humor en een speelse, maar overtuigende benadering nemen we je mee in een wereld van waardevolle interacties. Lang leve de gastvrijheid! Want wat is er mooier dan wanneer zowel jijzelf, je collega’s als de gast of bezoeker een fijne, leerzame dag beleven?

Trainingen op maat

Stap 1: Voorbereiding - De basis voor blijvende verandering

Kennismaken Trainmark (1)

Kennismakingsgesprek

Het eerste gesprek waarin we écht luisteren.

  • We bespreken jouw organisatie, uitdagingen en specifieke doelen en brengen de wensen en behoeften scherp in kaart.
  • Samen stellen we concrete doelen voor een cultuur van gastvrijheid en positiviteit.
  • De uitkomst vormt de basis voor een op maat gemaakt traject dat perfect aansluit bij jouw organisatie.
coaching-on-the-job

Mystery Employee Visit

Een unieke, authentieke inkijk in uw organisatie en de cultuur.

  • Een Trainmark-medewerker werkt anoniem mee op de werkvloer en observeert de werksfeer en dynamiek van binnenuit.
  • Deze authentieke ervaring geeft ons ongefilterde inzichten in de uitdagingen en sterke punten.
  • Op basis van deze observaties verfijnen we ons programma dat aansluit op de realiteit van jouw organisatie. .
Doelen bepalen Trainmark (1)

Doelen bepalen

Samen omzetten van inzichten naar actiegerichte doelen.

  • We bespreken de bevindingen van de Mystery Employee Visit met het management en bepalen de richting voor gedragsverandering.
  • Aandachtspunten en doelen worden vastgelegd, inclusief aanpassingen in procedures en werkprocessen.
  • Hiermee leggen we de basis voor een werkomgeving waarin gastvrijheid en positiviteit centraal staan.

Stap 2: Gastvrijheidstraining en Gedragsveranderingstraining

Stap 3: Borging – Verankering van gastvrijheid en positief gedrag

speeches-en-presentaties

De Gangmakers groep

Een groep dat de gastvrijheidscultuur versterkt en bewaakt.

  • De gangmakersgroep komt regelmatig samen om ideeën uit te wisselen en de positieve werksfeer verder uit te dragen binnen de organisatie.
  • Ze bedenken en implementeren initiatieven die gastvrijheid en werkplezier versterken binnen de organisatie.
  • Als cultuurdragers zorgen ze voor een blijvende impact en inspireren ze anderen om hetzelfde te doen.
Trainmark Toolkit

Trainmark Toolkit

Een praktische toolkit om gastvrijheid dagelijks levend te houden

  • De interactieve toolkit bevat oefeningen, tips en reminders die medewerkers uitdagen om gastvrijheid in hun dagelijkse werk te integreren.
  • De toolkit biedt inspiratie om met een frisse blik naar dagelijkse interacties en werkprocessen te kijken en dit leuker te maken.
  • Gastvrijheid wordt een vast onderdeel van de dagelijkse werkroutine, waardoor de positieve impact voelbaar blijft.
Trainmark Toolkit

40-day challenge

De 40 Dagen Challenge: Gastvrijheid in actie

  • De 40 Dagen Challenge is ontwikkeld in samenwerking met de gangmakers en biedt een reeks leuke en uitdagende opdrachten voor 40 dagen.
  • Elke dag houd je je bezig met het thema gastvrijheid, bijvoorbeeld door iedereen gedag te zeggen of je collega's een compliment te geven.
  • Uit onderzoek blijkt dat de challenge de impact vergroot door dagelijks gastvrijheid te integreren, wat zorgt voor blijvende verandering in de werksfeer.

Zo ervaren deelnemers onze trainingen

Hoe gastvrij zijn we zelf?

service apotheek logo
Service apotheken
Wij hebben met alle 4 de apotheken een supermooie gastvrijheidstraining gehad. Het was fantastisch hoe jullie dit hebben gedaan. Het leek wel een cabaret. Iedereen is er blij van geworden en de positiviteit is te voelen in onze apotheek. Heel veel dank nogmaals voor jullie fantastische presentatie en prestatie!!!
Frankenlandgroep
Ik vond het een hele fijne middag en heb zeer veel van jullie geleerd. Ik hoop dan ook dat ik van uit Frankeland vaker van jullie diensten gebruik mag maken. Bedankt voor jullie inzet en het luisterend oor. Ik ga dan ook zeker alle tips toe passen. En uit proberen welke het meeste effect heeft op dit team.
adiona logo
Adiona
Je schreef in je mail ‘Voor zaterdag.... heel veel plezier met de Inspiratiedag’. Wellicht wist jij wat er ging komen en wij niet 😉 Wát een succes en geslaagde middag was het! We hebben genoten en zijn geïnspireerd, een krachtige combinatie.
pathe
Pathé
Wij hebben een fantastische ochtend gehad met Milo. Zijn programma en humor sloot helemaal aan bij de groep en we hebben ons Management development programma op deze manier mooi kunnen afsluiten, waarvoor dank!
stad en co logo
Stad&co
Even een mailtje om jullie te laten weten dat we het een hele goede (dus geen leuke, haha) sessie vonden! We hebben in de wandelgangen ook veel positieve geluiden gehoord, zelfs via appjes van deelnemers, dus dat is natuurlijk top!
vermaat groep logo
Vermaat groep
Niks dan lof! Super leuke avond gehad, goed programma waar Milo uitstekend op aansloot!
van der valk logo
Van der Valk
Wat heb ik genoten! Groot fan van cabaret....dus kon dit meer dan waarderen! En een hoop collega’s met mij. Blijf doen wat je doet want je doet het geweldig! Bedankt voor de geweldige avond. Ben met een glimlach op mijn gezicht het hotel weer uitgelopen 😉
unive
Univé Dichtbij
Voor interview filmpjes (voor intern gebruik) is Kyra inmiddels een vaste waarde voor ons naast de camera. Haar oprechte belangstelling typeert haar, dat maakt haar tot een goede interviewster. Haar echte, warme glimlach en interesse in de ander werkt ontwapenend voor iedereen die zij tegenover zich krijgt. Doordat het met Kyra in gesprek zijn de boventoon voert vergeten mensen die geen dagelijkse video-optredens gewend zijn de aanwezige camera. Zo kunnen zij echt zichzelf zijn en hun verhaal goed vertellen.