Unieke werkwijze


Unieke werkwijze volgens de filosofie van Milo Berlijn

 

 

 

 

Serious fun:

Trainen
met humor

Bij Trainmark geloven we dat trainen een serieuze zaak is… en juist daarom moet er gelachen worden! Onze trainers hebben de unieke gave om elke boodschap met een flinke dosis humor te brengen. Ze vertellen verhalen vol kwinkslagen en verrassingen zodat ze blijven hangen. Trainen is namelijk niet alleen leerzaam, het is vooral ook leuk. Want zeg nou zelf, wanneer onthoud je iets beter: als het saai is of als je lacht? 

Kanskaart

Deze tip krijg je van ons

Doe vandaag iets
waar je morgen
trots op bent

Waarom serieus
als het ook leuk kan?

 Met humor creëren we een open en ontspannen sfeer waarin ideeën en oplossingen kunnen bloeien. Humor is bij ons een serieuze vaardigheid. Het zorgt voor lagere stressniveaus, een betere teamdynamiek en goede sfeer. Lachen helpt om vanuit een fris perspectief te denken en tot verrassende oplossingen te komen. En weet je wat? Onderzoeken bevestigen het: humor werkt! Het zorgt voor uitzonderlijk hoge leerresultaten en geeft trainingen nét dat beetje extra. 

Mystery Employee Visit

De Mystery Employee Visit is een uniek onderdeel van onze programmas. Hierbij gaan we undercover in jouw bedrijf en werken we anoniem, schouder aan schouder met de mensen uit je team. Waarom? Omdat we geloven dat je de dagelijkse praktijk van een organisatie het beste leert kennen door er zelf onderdeel van te zijn. Op deze manier zijn onze indrukken ongefilterd en authentiek. 

De Mystery Employee Visit vormt een krachtige basis voor gedragsverandering in het trainingstraject. Het confronterende karakter van deze ervaring vergroot het leereffect en laat medewerkers op een diepgaande manier reflecteren. Zo kunnen we gast- en klantvriendelijkheidsprocessen op de meest effectieve manier verbeteren: van binnenuit. De ene keer zijn we voedingsassistent, de andere keer medewerker in de thuiszorg, en binnenkort… Ssst, dat blijft nog even een geheim! 

Het maakt de spiegel waarin we
mensen laten kijken nog confronterender.

De Ik-Factor

De kracht van onze trainingsprogramma’s ligt in de Ik-Factor: de overtuiging dat het gedrag van één persoon invloed heeft op de ander. Door mensen op de juiste manier te prikkelen, uit te dagen en blijvend te motiveren, ontstaat een positieve kettingreactie. Actie zorgt voor reactie, en door consequent positief gedrag ontstaat een olievlekwerking die zich door de organisatie verspreidt.

 Kortom, jij maakt het verschil. Jouw positiviteit weerkaatst naar anderen, waardoor er een prettige werksfeer ontstaat. In onze ontwikkeltrajecten staan humor, persoonlijke aandacht, gedragsreflectie, verrassende elementen en actieve werkvormen centraal. Om een cultuur van gastvrijheid te versterken, richten we ons op de gangmakers binnen de afdelingen: de cultuurdragers die het goede voorbeeld geven en zo anderen inspireren. 

Milo Berlijn: Gastvrijheid is de kern van werkplezier

Bij Trainmark geloven we dat gastvrijheid verder gaat dan alleen de horeca; het is de kern van elke vorm van dienstverlening. Waar mensen met mensen werken, is gastvrijheid essentieel. Het gaat om een cultuur waarin de klant écht op nummer één staat en iedereen zich welkom voelt. Buiten de horeca is dit minstens zo belangrijk! In tijden van polarisatie bevordert gastvrijheid verbinding en vriendelijkheid. Hoe gastvrij is jouw organisatie? En zijn medewerkers bereid nét dat beetje extra te geven voor een positieve klantbeleving?

Gastvrijheid is voor ons meer dan service; het draait om een cultuur van spontaniteit, openheid en plezier. Dit versterkt de klantbeleving én de onderlinge band tussen collega’s. Bij Trainmark leren we teams hoe ze met gastvrijheid écht het verschil maken, zowel voor hun klanten als voor elkaar. 

Milo Berlijn Dagvoorzitter Trainmark